Linda Kwerreveld

Mijn blik is altijd gevestigd op het welbevinden van de leerling,
want wanneer dat goed is, heb je de helft al gewonnen!

ondernemend basisschooldocent, docent Nederlands, trajectbegeleider op het mbo 

Vanaf mijn allereerste stage in het basisonderwijs, die ik liep op zestienjarige leeftijd, merkte ik al dat mijn interesse voornamelijk lag bij de leerlingen die, op welke manier dan ook, opvallend waren in de klas. In de jaren die volgden, frustreerde het mij steeds meer dat er, vanwege het drukke lesprogramma, te weinig tijd en ruimte was om deze leerlingen de aandacht te geven die ze nodig hadden en verdienden. Het plezier in het lesgeven nam af en toen ik eind 2016 de mogelijkheid kreeg om mijn praktijk te openen, om leerlingen extra ondersteuning te bieden in de vorm van huiswerkbegeleiding, was dit een mooie aanvulling op mijn werk als docent. 

Kort na de opening van mijn praktijk kreeg ik de kans om binnen het Graafschap College als trajectbegeleider óók die een op een begeleiding op te pakken. Ik begeleid hier studenten die vanwege bijv. ASS en/of AD(H)D of persoonlijke problemen vastlopen of vast dreigen te lopen binnen hun studie. Tevens begeleid ik een ondersteuningsklas, bedoeld voor leerlingen die moeite hebben met het volgen van online lessen en/of zich thuis niet kunnen concentreren op hun huiswerk.  

Sinds ik werk als trajectbegeleider ben ik gestopt als docent Nederlands en heb ik enkel nog invalwerkzaamheden gedaan binnen het basisonderwijs. 

De aanvraag voor huiswerkbegeleiding groeit enorm!

Omdat ik steeds vaker nee moest zeggen op nieuwe aanvragen voor huiswerkbegeleiding heb ik begin 2021 de keuze gemaakt om ook te stoppen met het invallen binnen het basisonderwijs en mijn praktijk uit te breiden. 
Vanaf schooljaar 2021-2022 verhuist mijn praktijk daarom van mijn keukentafel naar het centrum van Lichtenvoorde, zodat ik meer tijd en meer ruimte heb om leerlingen te ondersteunen.  

Onderwijsverleden

Aan de start van mijn praktijk en mijn werk als trajectbegeleider gaat een afwisselend onderwijsverleden vooraf.
Ik startte in 2004 binnen het basisonderwijs als invaldocent. Na jarenlang ervaring te hebben opgedaan, in met name de bovenbouw, heb ik in 2011 de overstap gemaakt naar het voortgezet onderwijs. Deze nieuwe uitdaging begon ik als docent verzorging. In de jaren die volgden ben ik werkzaam geweest als invaldocent, onderwijsinstructeur, mentor en docent Nederlands.